Två aperitivo på rad denna vecka! Kul! Kommer ni ihåg att jag nämnde Piazza Mentana för någon veckan sedan? Och att jag gärna vill utforksa platsen närmre vid aperitivo-tid? Well, igår slog jag och Maria slag i saken. Och stället översteg våra förväntningar. Supertrevligt och en massa människor. Bra klientel, det här kommer nog bli ett nytt stammisställe om jag känner oss rätt...
 
 
Efter vår aperitivo skulle Maria iväg på en picknick med sina kollegor, medan jag skulle möta upp Alexandra och en grupp tyskar för att se på gårdagens fotbllsmatch. Men värmen gjorde mig snurrig, så efter appen gick jag hem - och somnade på soffan! Alltså, jag är verkligen extremt känslig mot denna värme. Jag klarar den inte, utan svettas som en gnu efter minsta rörelse utomhus. Helt ärligt tror jag det är något knas i min kropp, för det här är inte normalt. Måste kolla upp.
 
Jag hade i alla fall lovat Alex att vi skulle ses, så när matchen var slut tog jag en hyrcykel och begav mig bort till Moscova. Lika varm igen. Che palle! Vi tog en drink - i mitt fall en stor falska vatten - och när klockan var halv ett på natten, styrde vi stegen mot Patuscino, men bestämde oss för att det inte var värt det. En annan gång. Vi har dock inte många gånger till på oss, Alex flyttar från Milano i slutet av månaden, och det suger!
 
Kvällens outfit var rätt urringad. Jag var på järnhandeln och köpte dubbelhäftad tejp för att hålla axelbanden på plats! Haha! Jag fick ändå se till att sträcka på mig extra mycket hela kvällen - men vad gör man inte för att hålla stilen? 
 
Tjena tjena, snedbena! Mitt hår har blivit långt igen! Jag gillar det!
 
Nu ska jag packa väskan, för ikväll drar jag till Napoli! För exalterad...!