New York: day 1

Publicerat i: Milano Fourweddingsforus, New York City, USA, bryant park, new york, olive garden, resa, semester, times square
Hallå på er! Efter fyra dagar i staterna är jag fortfarande lite jetlaggad och uppe med tuppen, så jag passar på att uppdatera er innan resten av huset vaknar. Jag kom till New York på söndag kväll, lokal tid, och när jag landade på JFK hittade jag direkt Alexandra och Moa som hade flygit in från Stockholm. Sabina kom och hämtade oss och vi körde direkt ut till Larchmont där hon bor med sin familj. Larchmont påminner väldigt mycket om Westport där jag var Au Pair efter gymnasiet, så på sätt och vis kommer många minnen tillbaka - bara de bra, såklart! Sabinas och Toms hus är jättefint och här finns gott om plats till oss alla. Så vi har det bra! Söndagskvällen var väldigt trött, så vi gick och la oss nästan direkt.
 
I måndags hade vi en hel del att fixa innan Alexandras och Aedans bröllop dagen därpå, så vi spenderade större delen av förmiddagen med det. Jag, Alex, Moa och Krisse började morgonen med en pedikyr på äkta amerikanskt vis, sedan åkte vi alla och handlade, dukade, preppade mat och annat fix, innan vi bestämde oss för att avsluta dagen på Manhattan. Vi tog tåget in till Grand Central, och spenderade kvällen på Times Square där vi åt middag på Olive Garden. Jag tycker verkligen inte om Times Square, om jag ska vara ärlig. Men samtidigt är det en plats man måste bocka av, framförallt för Moa som är förstagångsbesökare i stan. Och okej, trots alla turister och stress, så är det ju något speciellt med livet och ljuset där.
 
 
Just det, vi hann med en vända inom Bryant Park också, innan vi kom till Times Square. Mysig park!
 
#1 - - P:

Dina bilder gör verkligen att man vill besöka staden
Puss P