New York: day 4 - The Bike Tour

Publicerat i: Milano New York City, USA, battery park, brooklyn, brooklyn bridge, central park, chelsea, drömresa, manhattan, new york, semester, the bike tour
För mer frekvent uppdatering rekommenerar jag er att besöka Citroncest, där jag skriver nästan varje dag. Denna blog blir lite lidande av det faktum att jag spenderar hela dagarna med att skriva - det är ju mitt jobb. Så när dagen är slut och jag har tid att uppdatera bloggen, då är också orden slut. Jag orkar helt enkelt inte. Men nu. Drygt en månad efter jag kom hem från New York, så tycker jag det är dags att ta tag i dag fyra - dagen som jag också tyckte var absolut trevligast: The Bike Tour.
 
Vi tog tåget in från Larchmont till Grand Central, och hade alla med oss cyklar som vi lånat ihop från Toms och Sabinas vänner. Väl framme var Sabina den ultimata cykelguiden, hon hade helt klart för sig var vi skulle åka - kanske inte så konstigt med tanke på hur länge hon bott i USA och hur många gånger hon gjort samma cykeltur med gästande vänner och familj. Det var en så himla trevlig dag. Vi cyklade Manhattan upp och ner, genom parken och helavägen ner till Battery Park. Vi tog glasspauser, lunchpauser, kaffepauser och solpauser. Såg New York från dess bästa sida. Jag kan verkligen rekommendera er att göra en cykeltur om ni är i New York när vädret tillåter det - det är guld värt, och fötterna blir inte lika trötta som de normalt blir efter en fulldag i stan - rumpan kanske blir lite stel däremot... men det är en annan femma.