Italian Gospel Choir inviger Champions League i Milano

Publicerat i: Milano champions league, gospel, piazza del duomo
I torsdagskväll var det invigning av Campions League helgen som ikväll når sitt kulmen med finalen som spelas på San Siro. Jag försökte ju få biljetter som jag tänkte ge till min fotbollstokiga bror, men jag var inte lycklig nog att vinna lotteriet. Dock kan jag säga att man inte behöver se på matchen för att andas fotboll i Milano just nu. ALLT handlar om fotboll. Hela Piazza del Duomo är fullt av olika event, och Via Dante likaså. Det är extremt mycket folk på stan, och stämningen är riktigt nice. I torsdags invigde Italian Gospel Choir helgen med en konsert på torget. Så sjuuukt bra. Jag älskar gospel, och vill typ gå med i kören för att få sjunga loss. Haha, får se om det blir av - de håller till i Piacenza, så det är lite svårt att ta sig till körträningarna skulle jag tro.
 
Nåväl, här får ni ett klipp på när de sjunger Champions League hymnen. Man kunde ta på stämningen. Mäktigt.
 
#1 - - P:

Magiskt!! Puss P