Vägen hem från gymmet

Publicerat i: Milano duomo, gymma, gymmet, italien, milano, promenad
Jag la ut en av nedanstående bilder på Instagram häromdagen och skrev något i stil med "med mars kom våren och solen tillbaka". En av mina Mästerkocken-kompisar kommenterade då och anmärkte att det minnsann verkar som jag har sol mest hela tiden här i Milano. Och ja, följer man mig på Instagram, kan det nog framstå som så. Sanningen är dock att det regnar rätt mycket i Milano under januari-april, men när solen väl tittar fram är den varm och skön. Jag väljer mina Intagrammoments med omsorg - ingen vill väl se en massa regninga bilder? Jag blir glad av solen, och när jag blir glad då fotograferar jag mer... Som till exempel då jag promenerade hem från gymmet för några dagar sedan. Så här får ni några bilder från vägen som jag vandrar flera gånger i veckan. Det är lite av en lyx att passera så mycket fint...
 
Mitt gym ligger precis bakom Duomo, så den här synen möter mig när jag svänger runt hörnet efter ett avklarat BodyPump-pass (favoriten).
 
Sen kommer jag fram till Piazza del Duomo och på andra sidan torget ligger Galleria Vittorio Emanuele.
 
Efter ytterligare några hundra meter går jag förbi den här korsningen där den lilla kyrkan Parrocchia Di San Satiro ligger inklämd mellan halvgamla och nyare byggnader. En mix av allt.
 
Och sen svänger jag in på Piazza Sant'Alessandro. Ett av de mysigaste torgen i Milano faktiskt.
 
På Piazza Sant'Alessandro ligger baren Il Principe som är en perfekt plats att inta både kaffe och aperitivo när värmen börjar komma tillbaka.
 
Sedan kommer jag fram till Piazza Vetra och då är jag nästan hemma.
 
Et voilà, framme på min innergård. Okej, den här bilden är från två eller tre år sedan. Men jag bor kvar där jag alltid bott och ville avsluta min gympromenads-demo på rätt sätt. 
#1 - - p:

De som säger att Milano inte är vackert har aldrig varit där. Puss p

Svar: Exakt precis så!
Louise Laurenius

#2 - - Sofie:

Alltså jag älskar att läsa din blogg. Dina foton är exakt så som jag minns
Milano. Har varit där ca 7-8 gånger och jag älskar den staden. Fortsätt fota och skriv som du gör, det är mycket uppskattat!

Svar: Men GUD vad kul att höra! En liten kommentar som denna får mig att vilja skriva så mycket mer! Vad roligt! TACK! <3
Louise Laurenius

#3 - - Christine & Paris:

Åh så fiint! Och kul inlägg :) Ha en fin helg schnygging! 😘