La Casa Iberica, Milano

Publicerat i: Milano aperitivo, italien, milano, sangria, semester, spansk kväll, utekväll
Grejen med Italien är, att de är så himla stolta över sin mat- och vinkultur (vilket de absolut ska vara) att det ofta är svårt att hitta ett vin på en restaurang, eller i en supermercato, som inte är italienskt. Vill man drick franska, eller spanska, eller argentinska viner, så får man liksom bege sig till just franska, spanska eller argentinska restauranger. På gott och ont. Ibland kan det vara frustrerande att de inte bara kan vara lite mer internationella i sina kök, men oftast är det ju faktiskt fel att klaga. 
 
Igår, testade vi dock ett nytt ställe. Ett spanskt. Olè! Stället heter La Casa Iberica och ligger på Viale Premuda, nära torget Piazza Cinque Giornate i östra centrum. Första intrycket var att, det här kommer jag att gilla. Avskalad och avslappnad miljö. Jag, Emelie och Vincent satte oss ner vid ett bord, och senare droppade både Eric och Ullis in. Nästan som en Business Sweden reuinion. Jag beställde in en sangria som var väldigt god. Emelie besällde in ett ekologiskt vitt vin som smakade kattpiss och luktade tequila. Haha, jag har aldrig sett Emelie vara så äcklad av ett vin förrut, men det var tydligen hemskt. Så om ni kommer på besök till Milano och känner för en spansk restaurang - håll er till de säkra korten!
 
I övrigt, en supertrevlig kväll!
 
 
 
 
Jag såg ut så här kvällen till ära!