GOTT NYTT ÅR! Jag fick en tillsägning igår att det var dags att uppdatera bloggen - och det är ju sant. Jag ska verkligen försöka bli bättre på det detta år, kanske att jag gör om bloggen lite till och med, vem vet. Nytt år, nya möjligheter. Och ja, just det där med nystart stämmer verkligen för mig detta år. Om en vecka börjar jag på nytt jobb och jag ser så mycket fram emot det. Jag har inte varit helt öppen med att jag slutade jobba på EF i slutet av november. Jag har liksom inte riktigt vetat vad jag skulle uppdatera er om. För sedan november har jag levt i ovisshet (och massa ångest) över vad jag skulle göra, och framför allt var. Skulle jag stanna i Milano, eller skulle jag flytta hem till Skåne, till Stockholm eller kanske Köpenhamn? Länge såg det ut som att min tid i Milano var slut, och ju närmre det tilltänkta slutet kom desto mer insåg jag att jag ville stanna kvar. Problemet var bara att jag inte ville stanna och jobba på italienska premisser då löner och förmåner är väldigt mycket sämre än hemma i Sverige. Men. Om man inte ger upp och visar lite jävlar anamma så kommer man hitta sitt drömjobb, och det är precis vad jag har gjort nu. Jag har fått en tjänst på ett danskt/svenskt företag, men kommer att jobba från Milano. Det bästa av två världar. Företaget heter In-Italia och är en resebyrå som endast riktar in sig på resor till Italien. Jag kommer att jobba med att skapa content till deras bloggar, skapa nyhetsbrev och inspirera människor som är intresserade av att resa till Italien. Jobbet är så himla rätt för mig som älskar att skriva och dela med mig av hemligheter från mitt älskade Italien. Kunde inte vara gladare faktiskt. Heja mig.
 
#1 - - P:

Ett stort grattis!! Det är du värd!! Puss P

#2 - - Louise:

Grattis! :) Låter som ett riktigt roligt jobb!

Svar: Åh tack Louise! Ska bli superspännande! :)
Louise Laurenius