Sommarvärme i Milano och promenader

Publicerat i: Milano milano, parco sempione, powerwalk, promenad, sempione, sol, sommar, träning, värme
Igår var en helt underbar dag i Milano, och baserat på morgonpromenaden som jag precis kom hem från så verkar det som att det kommer bli lika fint idag. Men nu åker jag hem till Sverige om några timmar, så jag lämnar solen och värmen till italienarna, och ställer in mig på kyligare temperaturer. Helt okej ändå, jag får ju träffa familj och vänner och det väger upp hundra gånger om.
 
Igår var det ny-release på Les Mills BodyPump på gymmet, och jag var självklart där. Alltid kul när det är nya pass. Ny musik och nya rörelser behövs för att hålla motivationen uppe. På vägen hem njöt jag av solen. Kolla bara vad fint.
 
Piazza Fontana.
 
Hej hej min lilla gata.
 
Titta! I bara linnet! Så varmt igår!
 
Väl tillbaka hemma jobbade jag klart för dagen, och efter middag mötte jag upp Alexandra för en kvällspromenad - vi ville göra det mesta av dagen, och det var riktigt skönt att avsluta med en skön promenad. Vi gick i parken och upp mot Corso Sempione. Kunde inte riktigt fång det på bild, men det var magiskt att se solen gå ner mellan husen, längst bort på gatan. Som en installation.
 
 
 
Imorse startade jag dagen precis som jag avslutade den igår - med en promenad. Jag kunde inte sova i natt så vid 6:30 gav jag upp, snörade på mig skorna och gick ut för att gå. Bästa tiden att promenera är innan klockan sju, för då får man njuta av den underbara doften från nygräddade croissanter från alla barer man passerar. Underbart. Och så är det bara jag och alla andra motionärer ute. Det är najs.
 
Soluppgång bakom Castello.
 
Nu: packa sista, sen beger jag mig ut till Malpensa. Ses snart Sverige!