Ryggtavla, Salone del Mobile och blomsterutställning

Publicerat i: Milano italien, italienblogg, milano, rygg, ryggövningar, salone del mobile, träning
Tjenixen. Helgen kom och gick snabbare än vanligt denna gång. I lördags startade jag dagen på stan. Jag behövde inhandla några saker innan jag åker till Sverige på onsdag, och om det ska shoppas på en lördag i Milano så ska det göras innan klockan slår 13 för sedan är det kaos på stan. Så mycket människor. Jag hade shoppinglycka och hittade allt jag letade efter. 
 
Shoppinglyckan firade jag med ett pass på gymmet. Jag körde intervaller och armar/rygg. Jag är oftast ensam tjej bland de fria vikterna på gymmet, och hittills har det inte varit några problem. Men de senaste två dagarna har där varit tre spanjorer som invaderat gymmet, och de är så otroligt störiga - omringar mig mer eller mindre och väntar tills jag är klar, så att de kan ta mina vikter eller min plats. Gah! Get a life - ni kan väl göra något annat medan jag håller på med mitt? Nåväl. Det ordnar nog upp sig så småningom. På tal om rygg, så är det nog den mest tränade delen på min kropp just nu. Varför kan inte alla andra kroppsdelar svara på samma sätt? Hade varit nice! Men jag nöjer mig med min rygg tills vidare - och visar med glädje upp den i rygglösa plagg. Tycker en urringad rygg är så mycket snyggare än en djup urringning fram. Vad tycker ni?
 
 
Bilden är från i lördagskväll. Jag mötte upp Alexandra och vi körde en klassisk Loui-och-Alex-kväll med start på N'ombra de Vin och avslut på Patuscino. Det var SÅ mycket folk ute - det har varit designvecka hela veckan i Milano, Salone del Mobile, och staden har invaderats av människor från hela världen. Massa event runt om i staden, möbelmässa på Rho Fiera och massa fest. På tal om det så var jag på ett sådant event i onsdags, på Blå Station, där svenska designers på besök samlades. Det var trevligt, men just den kvällen öppnade himlen sig runt 22, och då eventet var utomhus blev det en rätt tidig kväll.
 
 
I söndags var jag seg efter lördagens utgång, men jag snörade på mig gympaskorna och gick på en lång powerwalk längs Navigli och runt södra Milano. På vägen passerade jag Università Cattolica och för dagen var det en blomsterutställning där, så självklart stannade jag till och tittade på vackra blommor och fina citronträd. 
 
 
Det var den helgen det. Nu tillbaka till verkligheten med jobb och träning. På onsdag åker jag som sagt till Sverige, och även om det ska bli skoj att träffa släkt och vänner så ser jag inte fram emot att lämna 24-gradiga soliga Milano för ett 7-gradigt grått Skåne. Bu. Skärpning Sverige!