Alltså. Jag tror aldrig jag har varit med om en värre hemresa än den jag hade idag. Det började redan när jag skulle ta bussen till tågstationen. Bussen kom inte, så jag fick panikspringa till en taxi som fick panikköra till stationen. Väl på tåget, så segar det och stannar helt plötsligt 15 minuter utan anledning. Jag hade inte jättemycket marginal, så paniken började gro i mig. Kom fram till Malpensa, tog bussen till terminal 2 och sprang för att checka in väskan. En kö på en kilometer ungefär - och två (TVÅ!) personer som arbetade med att checka in. (Note to self: när jag ska flyga med incheckat bagage så gör det inte med easyJet). Helt plötsligt hör jag i högtalarna att det är last call for Copenhagen. Jahapp... Då fick jag paniktrycka mig förbi den kilometerlånga kön och bli hatad av alla, för att kasta upp min väska på bandet. Sprang till säkerhetskontrollen, tog mig igenom och såg på skyltarna att de höll på att boarda mitt plan. Men jag hann... Väl på planet sitter jag framför en person som antingen var hög på droger eller led av tourettes syndrom, för helt plötsligt, en timme in i flygturen, skriker han (alltså SKRIKER) Shuuuuutttt Upppppp! till piloterna som håller på att uppdatera oss om flygfärden. Alla vände sig och och jag har aldrig sett så många rädda blickar på en och samma gång. Med allt som händer runt om i världen på olika flygplatser är det sista man vill ha en jävla galning på planet. Han var så sjukt märklig. Satt och sparkade på min stol och när vi landade så reste han sig direkt, rykte ner sin väska och sprang genom korridoren för att komma först till dörren. Vem gör så? När jag väl såg pappa på Kastrup och skulle berätta om hela färden släppte stressen och mina tårar började rinna. Alltså, det går inte att beskriva vad hemsk den resan var. Och som pricket över i, så var det en olycka utanför Lomma, så resan hem från Köpenhamn tog 2 timmar. Bella vita...
 
Men. Nu är jag hemma. Jag har träffat mamma och pappa. Jag har träffat farmor. Jag har träffat faster och kusin. Jag har träffat Eric, Maria och lekt massa med Tyra. VÄRLDENS BÄSTA TYRIS. Och så har jag ätit keso till middag. Haha. Så jag är på lite bättre humör. Dock trött, så nu säger jag god natt.
 
En bild som berättar lite hur jag kände idag...
#1 - - P:

Välkommen hem älskling!! Puss P