Casa dolce casa

Publicerat i: Milano
Innan den riktiga vintern kom tillbaka till Skåne, hade vi några riktigt fina dagar i Borstahusen. Kallt, såklart, men solen var åtminstone framme och visade min hemstad från sin bästa sida. Jag slutar aldrig att förundras över hur vackert det är här på hemmaplan, men kanske är det så att jag uppskattar det extra mycket eftersom mina dagar här numera är fåräknade. Här kommer några bilder för att ni ska förstå vad jag pratar om. Hur fint?
 
Lägg på 20 grader och detta vatten skulle kunna vara det utanför Sardinien...
 
Borstahusens hamn är fortfarande relativt tom på båtar, de flesta står på land eftersom man inte riktigt vet om isen kommer tillbaka... hehe. 
 
De här träden står i Lill-Olas och ser ut som de gör för att de blivit nerbajsade av giftigt fågelbajs. Sant.
 
Den här långa bryggan är super på sommarmånaderna när du vill undvika det långgrunda vattnet.
 
Citadellet är Landskronas stolthet.
 
Och precis brevid Citadellet ligger Why Not Café i en mysig skånsk gård.
#1 - - Ewelina:

Så fina bilder!

Svar: Tack snälla! :)
Louise Laurenius

#2 - - Lydia:

Vilka fina bilder!

Svar: Tack snälla! :)
Louise Laurenius