Årets första dopp

Publicerat i: Milano
En av mina danska kollegor, Andreas - som är den personen jag har mest kontakt med på daglig basis via Skype - har precis flyttat från Berlin till Lissabon. Vi har en väldigt avspänd dialog oss emellan och det är riktigt nice - det känns som vi är bästa polare trots att vi aldrig har träffats på riktigt. Nåväl. En av sakerna Andreas brukar skryta med nu när han har flyttat till Lissabon är att han startar varje dag med ett kallt dopp i Atlanten, och på grund av det påstår han att han skulle vara mer viking än jag. Något sådan kan ju jag inte acceptera, så jag slog vad med honom att jag minsann också skulle bada nu när jag är hemma i Sverige. Jahapp, ytterligare en sak jag har sagt som kanske inte var helt genomtänkt. Men då jag fasen inte ville förlora detta vadet, så var det bara att dra på sig bikinin igår och sticka ner till piren i Borstahusen, med mamma som fotograf och moraliskt stöd. Det var 7,6 grader i vattnet, och 8,5 i luften. Solen var i och för sig framme, men det hjälpte inte asmycket med de temperaturerna, och med en bitande vind. Men jag gjorde det! Check på den! Och nu jäklar är jag mer viking än Andreas!