Cyklar, Temakinho och Patuscino | Delle biciclette, Temakinho e Il Patuscino

Publicerat i: Milano cykla, dansa, dansgolv, il patuscino, italien, italienblogg, karaoke, milano, patuscino, temakinho, utlandssvensk
Igår när jag kom hem från gymmet lyckades jag stänga ytterdörren till lägenheten i exakt samma sekund som det började ösregna. Det kändes som jag hade överlistat Gudarna. Lyckan att undkomma regn är svårslagen. Dock vände denna lycka imorse när jag cyklade till jobbet. När jag var precis mitt emellan lägenhet och kontor öppnade himmeln sig och gav det västa skyfall jag sett på länge. För att undkomma regndropparna styrde jag cykeln mot valven på Vittorio Emmanuele för att fortsätta min färd därunder. Men jag cyklade för snabbt, och marmorn var hal, så cykeln vek sig under mig. Vilken jädra smäll. Känner mig lite halvt invalido med ett ont knä, men jag klarade mig relativt bra trots allt.
 
Över till något roligare. I lördags började jag och Alexandra kvällen med sushi och caipirinhas på Temakinho (älskaaaaaar det stället) och avslutade med sång och dans på Patuscino. Hittade en tok som fuldansade som vi gör hemma i Sverige så jag joinade honom och det blev en riktigt rolig kväll på dansgolvet. 
 
Kvällens outfit. Mycket nöjd.
 
Den här caipirinhan alltså. Mango, lime och rosépeppar. Sååå god!
 
Patuscino är allt man behöver. Som en hemmafest ute på stan.  
#1 - - Anna Karin Laurenius Kohle:

Sjukt snygg outfit!! Hoppas du inte är alltför mör efter fallet!! 😳❤️