Friends, I'm back! Har varit helt avlägsen från den virtuella världen, men jag har mina skäl. Mycket har hänt sedan skolan slutade. Jag hade ju sett fram emot ett tre månader långt sommarlov, men huxflux dök en möjlighet upp, och det slutade med att jag nu jobbar som skadereglerare på If Försäkringar här i Göteborg. Åtta veckor ska jag alltså vara kvar på västkusten och jag hoppas solen snart gör en insats så att jag får uppleva den där magiska sommaren som alla Göteborgare pratar så varmt om.

Jobbet då.
Extremt mycket att lära sig. Massa villkor, lagar och rutiner som ska gås igenom. Vi är sex nya sommarbarn (som vi sommarvikarier så fint kallas av ordinarie personal) och just nu går vi igenom en två veckors utbildning. Trots att det är tungt, så är det riktigt kul och intressant. Dessutom har jag sällan stött på ett sådant hjälpsamt gäng som personalen på If. Och de andra sommarbarnen då! De bidrar med fantastiskt sällskap. Mycket skratt.

På fredag är det redan midsommar. Det blir lugnt firande för min del. Jag åker hem till Skåne och firar med några av mina favoriter. Precis i min smak. På midsommardagen blir det häng med broder Eric, svägerska Maria och soon-to-be-just-nu-i-magen-vet-inte-könet-alltså-brorsbarn. Och andra kompisar. Det är skönt att komma hem ibland.

I övrigt har jag fått en idé. En idé om en hemsida. Norah, min grymma, grymma kusin hjälper mig med kodningen och själv sitter jag och ritar ikoner som ska ha en givande funktion på vad jag tror kommer bli den snyggaste hemsidan någonsin. Hybris? Nej då.

À presto!


Fina va?
#1 - - Karin:

Himla fina!

#2 - - Anonym:

Du verkar inte ha några problem att sysselsätta dig!

Vi hörs ikväll.

Puss P

#3 - - Mary:

Jag, Eric & soon-to-be-just-nu-i-magen-vet-inte-könet-alltså-brorsbarn ser fram emot lördagen och att träffa bästa L!

#4 - - M:

Fräckt! Ser fram emot slutresultatet. Kram