Solnedgång och middag på Storköket

Publicerat i: Festligheter, Louise, Mat/Dryck efterrätt, göteborg, middag, solnedgång, storan
Veckan har bjudit på magiskt sommarväder, och det verkar som denna dag jobbar på att uppnå samma resultat. Härligt! Jag passar på att njuta så mycket jag kan tillsammans med vänner. I förrgår var jag och Johanna på Bar Himmel, en sommarbar längst upp på Götaplatsen som överblickar hela Avenyn. Riktigt bra ställe. Igår var jag och sommarbarnen på If ute och åt på Storan. Firade första If-lönen med god mat och gott vin. Jag åt en Millefeuille (som jag uttalde på perfekt franska, men blev lika mobbad som om jag hade sagt Porschegaraget på min bredaste skånska). Min millefeuille, som egentligen kan liknas vid en vegetarisk lasagne, bestod av portabellosvamp, parmesan och massa primörer. Fantastiskt god. Till efterrätt slog jag till på en citroncheesecake med hallonsorbet. Helt okej, men huvudrätten var snäppet värre. Oj vad god mat ger mig lycka!