Grattis Moa.

Publicerat i: Festligheter
Igår var jag på 25årsfestligheter hemma hos Moa. Jättetrevligt och kul att se ansikten jag inte sett på väldigt länge. Jag trodde inte jag hade tagit några bilder under kvällen. Tills det att jag tittade igenom min mobil alldeles precis. Vi hade allsång i badrummet. I badkaret för somliga. Och jag dokumenterade detta fenomen. Fantastiskt. För min del fortsatte sedan kvällen på Yaki-da tillsammans med Karin, Filip och deras gäng. Precis när jag var på väg hem går jag mer eller mindre rakt in i Julia, min barndomskompis från Landskrona. Vi har bott i Göteborg mer eller mindre lika länge, men har träffats ungefär en gång. Ibland är världen inte så där liten som man alltid säger. Jag bestämde mig därför för att stanna kvar på Yaki. Jag och Julia hängde i baren och hade grymt trevligt. Det slutade med att jag inte ramlade i säng förrän klockan 04.30, betydligt senare än jag hade tänkt från början. Men har man det bra så har man!

Idag fick jag dock ställa in det inplanerade skivstång/intervallpasset till följd av gårdagen. Istället hängde jag in min tvätt i torkrummet och gick ut på en promenad i (vår)solen medan tröjor, byxor och handdukar tokade. Därefter satte jag på Melodifestivalen på SVTplay (mitt expertutlåtande efter att ha hört alla 32 bidrag är att Loreen vinner och Danny kommer tvåa). Klockan har nu blivit halv sex och jag har inte öppnat en enda skolbok denna söndag. Ångesten är därför ett faktum.