Nästa aperitivoställe på tur för utvärdering är Kitsch. Det finns ett Kitch 1 och ett Kitch 2 i Florens. Jag vet inte vilket som är vilket, och jag har bara varit på det ena. Låt oss därför bestämma oss för att det är Kitch 1 jag har besökt.

Maten: Till Kitsch går man när man är hungrig. Buffén är överflödig. Här finns allt du kan tänka dig. Variationen är oändlig och det är dessutom olika mat varje gång man går dit. Kitch är dessutom det första stället som även har haft en liten efterrättsdel på din buffé. Frukt och någon kaka fanns det vid gårdagens besök. Maten på Le Kitsch får 9/10 pizzor.

Drinkarna: Igår ville jag prova en ny drink, därför beställde jag en drink med rom, fikon och apelsinjuice. Dick var fikonen slut så min drink smakade mest som Godmorgon. Ingen hit alltså. Provsmakade dock även Inges drink, en Daiquiri alla Fragola. Ett säkert kort, som var mycket god. Därför: Kitsch drinkar får 6/10 drinkpinnar.

Personalen: Nja, rätt opersonliga. Kitsch är populärt och fullt av människor och personalen hinner inte riktigt med att vara trevliga mot alla. De koncentrerar sig mest på att få ut maten och servera drinkarna. Sköter sitt jobb, men ger inte den där extra servicesen. Personalen på Kitsch får 4/10 applåder.

Lokalen: Lokalen är riktigt cool. Mysiga hörn. Nivåskillnader. Kitschigt med leopardmönster och röd sammet. Baren är fin och lokalen är ren. Dock får de ett minus för att de endast spelade Coldplay igår. COldplay är bra, men lite variation tack. Kitsch lokal får 7/10 dörrknoppar.

Och priset då? På Kitsch betalar du 8 Euro för en drink och då ingår buffén i priset. Nästföljande drink betalar du endast 5 Euro för.

Hur får man då fram ett totalt antal poäng genom några pizzor, drinkpinnar, applåder och dörrknoppar? Jo, man lägger det i en lite gryta, kokar upp det och får så småningom fram ett slutbetyg.

TOTALT får aperitivon på Le Murate 7/10 vanliga hederliga poäng i betyg och slutkommentaren att jag absolut kommer besöka stället igen








Kitsch

Viale Antonio Gramsci 3r
50121 Firenze
055 2343890