Ojojoj, det är mycket nu. Mycket men inget på samma gång. Inget i den bemärkelsen att jag inte har något intressant eller kul att rapportera på bloggen. Det är bara plugg, plugg, plugg som sker här för tillfället. Jag och Karin är flitiga. Men det känns som att vi gör massa saker, men inte får någonting gjort. Vi kan inte checka av saker på vår lista. Istället håller vi på med massa onödig skit, som att skriva ett 15 sidors arbete bara för att vår professoressa är gravid och bitter. Karin sover inte bra och vaknar med magont. Jag tappar mitt hår. Stressen är ett faktum. Dessutom adderar andra faktorer än plugget på denna stress. Som beslut om var jag ska vara i vår. Hur jag ska lägga upp min framtid. Om jag ens kommer kunna vara i Göteborg om jag nu inte kommer få något boende. Om att jag vill vara kvar i Florens, men inte vet om jag kan. Att jag snart har en kandiatexamen, men inte vet vad jag ska göra med den. Att jag måste hitta sommarjobb. Att...

Men. Det finns glädjeämnen också. Och nu tänker jag fokusera på dessa:

1) Jag har tagit beslutet att komma hem över jul, inget Malaysia med andra ord. Men det ska bli supermysigt att komma hem. Biljetten är bokad och den 22 landar jag på svensk (dansk) mark.
2) Ikväll ska vi ut och äta Aperitivo.
3) Jag kom äntligen in på Ticnet och har nu 6 biljetter till Bruce Springsteens konsert i min ägo. Lycka!


Låt det bli lika magiskt som sist...

#1 - - P:

Finns det plats!?



Puss P

#2 - - Anonym:

Haha ja det här året har varit HELG galet, har rest typ 15 ggr mellan olika länder och världsdelar, men helt underbart:)

Hoppas allt är fint med dig!

#3 - - M:

Var försiktig, stressa lagom.

Kramar