För någon vecka sedan hittade jag min gamla Resedagbok som jag skrev i långt före internets uppkomst. Första resan jag skrev om var från skidresan till Sälen då jag var 8 år ung. Jag har nu läst igenom hela dagboken och det har gett mig många skratt vill jag tala om! Så därför tänkte jag bjuda på några utdrag så att även ni kan roas av min något naiva barndom!

Sälen -96
"Idag ska vi ätta spageti med kötbular"
Mina lärare till föräldrar måste vara otroligt stolta över den stavningen!

Kläppen -97
"Idag ljög jag för mamma att jag bara köpt en tabletask när jag hade köpt 3 st och en påse med turkisk peppar"
Hahaha, förvånar det någon? Mitt godismissbruk började tidigt!

Kläppen -97
"Eric och jag gjorde en snögubbe. Eric gjorde det mesta, han gjorde de tre kulorna"
HAHAHA. Hur deltog då du Louise?

Kläppen -97 forts på förgående
"och jag letade efter stenar. Det var inte lätt när det var så mycket snö"
Hahaha. Stackare!

Ja, det finns fler godbitar, men ni får nöja er med dessa så länge! Om någon vill läsa om mina nyare resor, med lite mer utförliga beskrivningar så får ni mer än gärna gå in här och kolla läget.





Until later!