På söndagen tog jag och Alison bilen till Westfields shoppingmall. På väg dit körde vi genom mysiga parker där folk var ute och motionerade. Britternas favorit work-out måste vara cykling. Alla Cyklar! Jag tycker aldrig man ser en motionscyklist på gatorna här hemma, men i England kryllar det fasen av dem. Vi åkte också över Themsen just när det pågick det prestigefyllda båt-racet mellan Oxford och Cambridge Universities. Otroligt mycket folk. Kul att uppleva, hade dock varit roligare om vi faktiskt hade stannat till där också!

Westfield är i alla fall ett gigantiskt ställe som rymmer alla affärer man kan tänka sig. Så där spenderade vi hela dagen utan några problem. Två minuter innan stängning lämnade vi och åkte hem till Alisons vänner Gene och Richard. De bjöd på söndagsmiddag sen gick vi alla till den lokala pubben och deltog i ett quiz. Typiskt engelskt. Jag bidrog dock inte med några svar då det handlade om rugby och engelska floder. Sånt som jag har noll koll på med andra ord. Men vi hade mysigt, trots att vi kom sist. Haha!

På måndagen var det dags för Alison att jobba. Så jag tog själv tåget in till London och gjorde Oxford Street och Regent Street fram och tillbaka. Mycket bra shopping! Favoritområdet var ändå Caranby Street. Så mysigt. Satte mig på mitt älskade Starbucks och åt lunch. Och hamnade på ett annat Starbucks och drack eftermiddagskaffe några timmar senare. Mumma! Tillbaka till Twickenhamn på kvällen och jag var helt slut. Varken jag eller Alison orkade laga mat så vi beställde hem från ett Kinaställe. Åh vad gott. Asiatisk mat är nog min favorit!

Tisdagen var det dags att åka hem. Sa hej då till Alison innan hon stack till jobbet. Sen packade jag väskorna och satte mig på tåget in mot London. Väl där låste jag in väskorna och begav mig ut på en sista tur på stan. Hamnade på Abercrombie & Fitch där jag kan spendera åtskilliga timmar. Testosteron och After Shave i en härlig kombination. I Like! Efter denna tur tog jag tåget till Gatwick där jag checkade in och till slut lyfte mot Köpenhamn. Det bästa med Gatwick är att de har kommit på den underbara idén att placera Ben&Jerry-glassmaskiner vid varje gate. Självklart kunde inte jag hålla mig borta så jag satt glatt ock käkade glass på flyget hem. Varför har inte Kastrup kommit på denna underbara idé?

Finally. Home sweet home! Jag åker gärna tillbaka snaaart igen!