Nyss kom det in några äldre män. Jag tänkte skriva herrar, men nej jag nöjer mig med män. I 55-årsåldern ungefär. Direkt när de gått ut från receptionen vände jag mig till Mange och sa "Alltså Mange, de männen som precis var här såg precis ut som Peter Magnusson när han härmar Kungen. Eller de såg inte ut som Kungen, men som personer som skulle kunna hänga med honom". Precis så sa jag. Vad jag menade var att de såg lite ut som den fine mannen i Lidl-reklamen. Han som frågar Karin vad slaktaren heter. Anyway, tänkte inte mer på det. Men sen kom näste man ut. Han hette Erik Thott. På ProCivitas är alla klassrumssalar döpta efter stora finansmän, till exempel Wallenberg, Cederschiöld - och just Thott. Så jag kände att jag var tvungen att kolla upp den här Erik. Första träffen på goggle var från www.sthlmsfinest.com. Där var Erik på en fest med bland annat Kung Carl Gustaf, Drottning Silvia, några Wallenbergare och en massa andra människor med fina efternamn.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt med detta inlägg, mer än tänk vad rätt ett första intryck kan vara...

Idag är det fredag! Wihoo!