Icecream Freak!

Publicerat i: Mat/Dryck
Vi vet alla vilket godismonster jag normalt sätt är, men det har skett en viss förändring. Jag har inte gett upp mitt kära godis, just nu har jag dock ersatt det med något annat, nämligen glass. Icecream, glace, gelato, is. Kärt barn har många namn. Denna vecka har varit mer glassig än normalt då jag började veckan med att äta Lidls Stracciatellaglass. Säga vad man vill om Lidl, men deras glass är helt ljuvlig. Tisdagen var jag på möte på Nortlander i Köpenhamn och efter 10 timmars snack, var jag på väg hem och kände jag att jag var värd en Magnum. Provade deras nya smak Mayan Mystica. Otroligt god. I onsdags fyllde mamma år och farmor och farfar bjöd på middag. Till efterrätt blev det... gissa? Glass! Denna gång Carte d'or Crema di Marscapone. Med jordgubbar och bärsås. Yummie! Och sist men inte minst, som den goda medarbetaren jag är bakade jag lakritsmaränger i veckan och bjöd personalen på detta i torsdags tillsammans med Lakrits- och citronglass från SIA. Frysen i receptionen fungerar inte, så glassen blev sådär lagom smält och gräddig i kylen. En riktig fullträff.

Glass är gott, jag kanske borde fundera på ett yrke som provsmakare...

image177