En annorlunda utgång

Publicerat i: Milano Martini, aperitivo, fest, milano, patuscino, rooftop, terrass, utekväll, utgång
I torsdags var jag och Alex ute med tre kollegor till en kompis til Alex. Long story. Jag hade egentligen ingen lust alls till att gå ut och vara social, men jag hade lovat Alex att hänga på då hon inte ville träffa dem själv. Så det vara bara att dra på sig kjolen och mitt bästa påklistrade leende och styra stegen mot Martini Bar där vi hade bestämt att vi skulle ses. Nu blev det faktiskt mycket trevligare än jag hade tänkt mig, och ska jag vara ärlig så tror jag det var min ambivalenta inställning till att träffa dessa män som faktiskt gjorde det så kul. När jag inte bryr mig riktigt, då släpper jag garden och pratar lite om vad jag vill. Så vi hade en hel del intressanta diskussioner, bland annat om italienska mäns kvinnosyn som minst sagt är... annorlunda.
 
Efter Martini Bar drog vi vidare till La Gare Rooftop Bar, ett ställe med riktigt nice utsikt över Milano. Vi stannade tills de stängde runt midnatt, sedan drog jag och Alex vidare till Patuscino där vi avslutade kvällen vrålandes (japp, se bild) till Lorenzos musik.
 
Haha, ja vad ska man säga.
 
Fin utsikt var det i alla fall från La Gare.
 
Charmig tjej 2.0 - men det går inte att i n t e vråla när Maledetta Primavera spelas.