Alltså. Den här morgonen började sådär. Jag vaknade upp med cirka 10 nya myggbett på benen. Så förrutom att jag har utslag efter senaste vaxningen samt ett stort jävla blåmärke på knäet efter mitt cykelfall förra veckan, har jag nu också röd/gula myggbett överallt. Mina ben ser ut att tillhöra valfri figur i filmen Shrek, och byxor och långklänningar är numera mina bästa vänner och det är ju sådär kul när temperaturen i Milano visar över 30 grader varje dag. Någon som har något tips? Jag skrubbar och smörjer var varannan dag, men nu behöver jag fasen hitta en mirakelkräm!
 
Som om inte detta var nog bokade jag imorse flygbiljett hem till Sverige i augusti, men lyckades välja fel datum! Hur orutinerat? Jag blir så trött på mig själv. Fick lite panik när jag insåg att jag skulle komma hem den 6 augusti istället för den 1. Att boka om biljetten skulle kosta 950 kr inklusive ombokningsavgift och mellanskillnad i biljettpriset, så det kändes inte som ett kul alternativ. Efter några timmar löste sig dock situationen då jag insåg att man med SAS (tack gode Gud att jag inte bokade lågprisbolag) får avboka biljetten kostnadsfritt inom 24 timmar. Så jag bokade helt enkelt av den, och köpte en ny biljett på rätt datum. Nu kommer jag hem den 3 augusti, and I can't wait!
 
Tredje gången gillt, även för oturen imorse. När jag skulle cykla till jobbet med en BikeMi-cykel var kedjan sönder på den cykeln jag blir tilldelad. Che palle! Där och då var jag beredd att ge upp och vända tillbaka till min säng. Men jag kom fram till jobbet till slut, och här är det högsäsong och telefonen ringer stup i kvarten. Det är roligt nästan jämt!
 
NEJ! Sluttjatat om det tråkiga. Helgen var i alla fall bra! Framförallt igår då jag åkte ut till Marias "svärföräldrars" hus i Lesmo och hängde vid poolen som tillhör deras kvarter. Tack Maria för att jag fick tillbringa söndagen med dig. Ro i själen att få lämna Milano och känna lugnet på landet.
 
#1 - - Maria:

Tack för att du kom :):):)