Glad första advent till er där hemma. Hoppas ni firar som det sig bör med lussekatter, julskyltning och tända ljus. Själv har jag tillsammans med Karin hyllat denna söndag genom att ta en lång powerwalk genom ett fantastiskt vackert höstigt Florens. Vi hittade en promenadslinga längs Arnons bortre del och gick där fram- och tillbaka innan vi tog oss upp till Piazzale Michelangelo. Vi hamnade för övrigt också mitt i ett lopp. Jag hade ingen aning om att det skulle vara springtävling här idag, men det verkar vara rätt så stort för Rai är här och filmar, massa bodar är uppställda och en drös med löpare sprang kontinuerligt förbi oss. Vilken perfekt dag de fick att springa en halvmara (vilket jag förmodar att det var efter att ha hört en löpare säga tiden 1:47:07 till sin fru, vilket låter som en tid för en halvmara). Well, well. Tänk på mig där hemma när ni äter pepparkakor och dricker glögg. Nu ska jag nämligen återgå till att öva på min presentation i Policy of Globalization, för imorgon smäller det. A presto.












Efter målgång fick alla löpare en foliefilt att värma sig med. Såg ut som vandrande julpynt.


Start och målgång var på Piazza Santa Croce så det tog sin lilla tid för mig att komma hem.
#1 - - M:

Glad första advent på dig också. Man kan ju inte säga att man blir sugen på julskyltning precis, ute blåser det halv storm, men lussekatter kan vi kalasa på.

Kan vi pratas vid på Skypen idag?

#2 - - Blopparna - Emmy:

Vilka härliga bilder! :)