5 veckor i Sverige!

Publicerat i: Milano
Hej! Kommer ni ihåg mig? Det är jag som kallar mig bloggare, men som inte har uppdaterat denna blogg på fem veckor. Jag vet, katastrof! Men livet kom emellan, och jag ska helt ärligt erkänna att jag inte har haft någon lust. Citroncest har uppdaterats som vanligt, men i övrigt behövde jag nog en paus. Och det är ju typiskt att den där pausen ska falla in när jag är hemma och gör en massa saker och tar en massa bilder som platsar ypperligt på bloggen...
 
...men misströsta inte. Här kommer ett samlingsinlägg från fem veckor i Sverige. Lagom tills jag lämnar på söndag. Så kan jag börja på ett nytt blad och uppdatera er som vanligt sedan. Eller nästan vanligt i alla fall. För vet ni - jag åker till NYC på söndag! MAJ GADD! Längtar så. Kommer ta en miljon bilder, men vet inte hur mycket uppdatering som kommer ske här. Följ mig på Instagram om ni vill ha live update!
 
Så vad har jag gjort den senaste tiden? Låt mig gå igenom bildarkivet.
 
Vi börjar med anledningen till jag faktiskt kom hem: Alexandras och Aedans bröllop! Som egentligen började tre veckor innan den stora dagen med Alexandras möhippa. Vi var på SPA, körde gocart, hade picknick, spelade kubb, hade räkfrossa, hade lekar och dansade. 
 
 
 
 
 
Och när vi ändå är inne på temat så kan vi ju fortsätta med den stora dagen. Den 27 augusti 2016 när Alexandra och Aedan blev ett. När Alexandra Fiebig försvann och blev Alexandra Clayton. Det var ett superfint bröllop. Sentimentalt och roligt på en och samma gång. Kärleken är fin.
 
 
Vad har ja gjort däremellan då? Jag har ju faktiskt jobbat hela tiden jag varit hemma. Men jag har också hunnit med ett besöka Friskis en massa gånger. Och så har jag varit ute och promenerat en massa. Här är ju så himla fint. Gud vad jag älskar Skåne och Landskrona!
 
 
Jag har dessutom ätit god mat på ett gammalt favoritställe: helstekt blomkål på Erikstorp Kungsgård med NoriZzZz; och ett nytt favoritställe: hamburgare på Garage med Joy. Extremt gott på båda ställen. 
 
 
Och på tal om mat så har vi såklart även hunnit med den traditionella släktkräftskivan hos farmor. Jag gjorde glutenfri västerbottenostcheesecake. Episk. 
 
 
Och på tal om tradtioner så har jag och mamma har också hunnit med vår sommarutflykt till Köpenhamn. Vi letade klänningar till bröllopet, strosade i Nyhamn, åt god salladsbuffé, drack goda smoothies och kaffe, och hade det allmänt bra. Som vanligt med mamma i Kph!
 
 
Och så har jag självklart spenderat tid med mina underbara brorsbarn. Bättre människor finns inte i denna värld. Vi har haft namngivning för Sam och jag fick äran att bli fadder även för honom, precis som jag redan är till Tyra. Lyckan.
 
 
En eftermiddag bestämde jag mig för att åka ut i skogen och leta efter björnbär. Så mycket letande behövde jag dock inte göra - där var massor. Jag plockade närmre sju liten på en timme och åt björnbär twentyfourseven i flera dagar. Och så kom jag hem med söndriga jeans och en mass taggar i fingrarna. Men det var det värt!
 
 
Jag har också träffat Mårthen i Malmö. Vi drack vin på Enoteca och jag förundrades över hur en flaska vin (den billigaste!) kostade 425 SEK. I Milano får jag ett kvalitetsvin på en vinbar för 18 Euro! Men det var gott och därefter gick vi till Bastard och avslutade kvällen med en riktigt smarrig middag.
 
 
Jag har jagat solnedgångar!
 
 
Jag har varit en vända i Jakriborg. Kände mig som en del av medeltiden i 10 minuter. Sen satte jag mig i bilen och körde tillbaka till 2000-talet.
 
 
Och så har jag varit på spinning med mamma. Då invigde jag min catsuit slash bodysuit från Oysho. Älskar den. Punkt.
 
 
Och sist men inte minst har jag hunnit med ett besök hos frisören. Och jag blev så fin i mina lockar att jag ville föreviga det med en selfie - eller två. Och mitt face får också avsluta det här inlägget. Lovar jag ska bättra mig med uppdateringar framöver. Ciaoooo!
 
#1 - - P:

Så härligt att ha haft dig här så länge. Saknar dig och våra luncher! Var rädd om dig. Puss P