New York: day 5 - The Butcher's Daughter & Shopping

Publicerat i: Milano New York City, manhattan, new york, resa, semester, shopping, soho, the butchers daughter
Dag fem i New York började med att jag, Moa, Alexandra och Aedan åkte in till city för att äta frukost/brunch på The Butcher's Daugter - ett ställe jag hade fått nys på efter att ha läst diverse bloggar från modeveckan i NYC. Ett inneställe med andra ord, men inte bara, för det var helt klart värt att gå ditt. Mycket vegetariskt och vegansk, precis i min smak. Fin miljö, trevlig meny och skön stämning. Ett tips.
 
Dagen fortsatte sedan med shopping. Främst för Moa. Jag själv har nog aldrig shoppat så lite som jag gjorde under denna resan i NYC. Jag kommer ihåg för 8 år sedan när jag och Alexandra var där tillsammans senast - vi gick bananas. Nu ligger mitt intresse på ett helt annat ställe - hellre bra matupplevelser och fina miljöer, än shopping dag ut och dag in. Men det var ändå trevligt att strosa runt i SoHo och åtminstone fönstershoppa en del.