Titta vad fint det var i Milano i helgen. Helt underbart. Och varmt. Parco Sempione var full med färger och uteserveringarna fulla med folk. När det är så här njuter jag till hundra procent. 
 
 
Igår mötte jag upp Jarrod för att jobba tillsammans - vilket slutade med några timmars jobb, men mest snack och ett avslutande glas vin. Vi ses ju typ aldrig eftersom vi alltid är på olika platser i världen, men varje gång vi ses har vi så sjukt kul. Jag klädde upp mig dagen till ära - jag sitter ju nästan alltid i myskläder är jag jobbar hemma, så jag passade på. Och eftersom jag kände mig fin, bjuder jag på en outfitbild.
 
Hur snygg är den här skinnjackan? Den köpte min BFF Johanna till mig på en loppmarknad för 40 SEK. Älskar den. Tack Joy! <3
 
Nu håller jag på att packa, för om några timmar åker jag till Stockholm. I. Can't. Wait. Ska bli så kul att träffa alla mina uni-kompisar igen, det var alldeles för länge sedan sist. Jag älskar att jag har det jobbet jag har, som tillåter mig att jobba från olika platser, det är en lyx. Så nu föreställer jag mig att jag ska mysjobba på olika caféer i stan torsdag-fredag och sedan ha världens bästa helg med vännerna innan jag flyger tillbaka till Milano på måndag. Det stora problemet är bara packningen. Har sett att det ska vara sol och regn och snö och plusgrader och minusgrader - hur ska jag förhålla packningen till det? Omöjlig uppgift. Wish me luck!
#1 - - Oliwia:

Jag ska åka till Milano i januari, har du något tips på något man absolut inte får missa? :D restaurang eller sevärdhet m.m

Svar: Hej Oliwia. Vad kul att du ska resa till Milano. Du kan hitta min Milano-guide här: http://laureniuslouise.blogg.se/2014/october/den-ultimata-milanoguiden.html. Den är fortfarande relativt aktuell även om den har några år på nacken. Dock har jag helt nya favoritrestauranger, så jag skulle rekommendera dig att äta gott på Trippa, 72100 - Osteria e Wine bar, El Porteno eller Björk (som är en svensk restaurang, kanske inte vad du söker, men de gör fantastisk mat). Have fun! :)
Louise Laurenius