Mitt årliga besök på Landskrona GK

Publicerat i: Milano LaGK, golf, golfspel, sving
Ni som inte känner mig, vet inte att jag mer eller mindre har vuxit upp på golfbanan - utan att egentligen ha spelat någon golf. Jo, det är nog så att jag är den person i Sverige som har spenderat flest timmar på en golfklubb utan egentligen ha spelt så värst många rundor. Men bor man granne med banan, har en pappa som var knatteledare, en mamma som var tjejledare och en bror som var lika mycket golfnörd som fotbollsnörd under uppväxten, så är steget inte långt från att själv spendera en hel del tid på banan. Det började som sig bör med golfträning, som jag väl tyckte var sådär rolig, men det ersattes snabbt av mitt första sommarjobb i golfkiosken ute på banan. Jag har många roliga minnen från den kiosken, där jag jobbade varje sommar mellan åldern 13-18. Sedan fortsatte jag i receptionen under tre golfsäsonger (som varvades med vintrar i USA, Gressoney och på Nortlanders kontor i Malmö) och avslutade sist med en sommar i golfrestaurangen under min plugg-period på Handels. Så nog, har jag sett min bekärda del av golfbanan, det får jag säga...
 
Ju äldre jag blir, desto mer sugen blir jag på att faktiskt ta upp spelet, och jag brukar besöka rangen någon gång varje vår/sommar då jag är hemma på besök. För att inte träna, så är jag fan rätt bra... hehe. Jag måste ta tag i det. På riktigt. Någon gång. I framtiden. Typ.
 
 
 
 
 
#1 - - P:

Klar talang! Puss P