Marilyn Monroe på fruktmarknaden

Publicerat i: Milano aprikoser, citroncest, fruktmarknad, körsbär, marilyn monroe, marknad, milano, persikor
Igår, på mitt vanliga marknadsbesök, gjorde jag en riktig Marilyn Monroe. Jag hade satt på mig en kjol då det var en miljon grader ute, och inte tänkte jag på det när jag traskade över ventilerna till Metrostationen under marknadsstånden. Jag utbrast ett litet skrik och försäljarna bakom mig fick sig en trevlig syn och ett gott skratt när min kjol flög i vädret. Haha. Jag bjuder på den - inte mycket annat jag kan göra, än att skratta åt det, så här i efterhand.
 
I det här ståndet stod jag i kö länge - det bästa då det kommer till körsbär, aprikoser och persikor. Ser ni persikorna längst fram i bild? De heter saturine eller pesca tabacchiera på italienska - i Sverige tror jag de säljs under namnet "vildpersikor" eller möjligen "Paraguayo". De ser mest ut som en donut i formen, och jag tycker den är mycket godare en vanliga persikor. Testa om ni får möjlighet. Jag köpte för övrigt också med mig 2 kilo körsbär hem! I know - vad ska jag med två kilo till?! Men saken är den att jag ska spela in receptfilmer för Chef in Camicia på onsdag och behöver då använda mig av körsbär. Nu är jag dock rädd för att de kommer hinna bli dåliga innan dess, så jag får nog leta körsbärs-inspiration på Pinterest ikväll och se vad jag kan göra med dem. Hur det blir med den saken får ni se på Citroncest, men det vet ni väl vid detta laget?
 
Fruktparadis!
#1 - - P:

Tror italienarna gillade vad de såg!!!! Puss P