Idag vaknade jag, innan väckarklockan ringde, av regnet. Det slog så hårt mot rutan att det var helt omöjligt att fortsätta sova. Så det var bara att bita i det sura äpplet och gå upp. Eller okej. Det var en liten överdrift. Jag gick upp, lade quinoa i blöt för jag hade drömt om en lunch jag ville testa (kolla in Citroncest inom kort), sedan gick jag faktiskt och la mig igen. Kollade Nyhetsmorgon en stund i sängen innan jag gick upp, på riktigt denna gång. Men regnet fortsatte att falla nästan hela dagen, så lusten att lämna lägenheten infann sig inte. Därför hoppade jag även gymmet, och tränade hemma istället. Jag tycker om att göra det lite då och då - ibland är det ju jobbigare att ta sig till gymmet än att faktiskt träna, och då är det bra om man helt enkelt kan strunta i den där uppförsbacken det är att lämna huset. Jag körde de här två passen, ett tips om ni vill göra ett kort, men effektivt, pass.
 
 
 
"If there's no selfie, it didn't happen" Typ så!
 
Framåt kvällen hade jag fått nog av att sitta hemma, och Maria behövde paus i sitt uppsatsskrivande, så vi möttes upp på Eppol för en aperitivo. Det är alltid najs att hänga med Maria, hon ger bra input på livet. Och Eppol är också najs. Bra drinkar och trevlig lokal i hippt område. Bara en massa bra med andra ord.
 
Vi trotsade regnet och kröp in under Eppols markis. Fortfarande rätt kallt, men imorgon utlovas sol och 25 grader, så vi hoppas på att den prognosen slår in!
#1 - - P:

Låter som en trevlig dag trots regnet. Puss P