Extraordinär morgonpromenad: Galleria Vittorio Emanuele

Publicerat i: Milano, Träning/Hälsa champions league, galleria vittorio emanuele, milano
Igår snörade jag på mig skorna det första jag gjorde efter det att klockan ringde. Jag älskar att ta morgonpromenader i Milano. Innan staden vaknar och man för en gångs skull kan njuta av miljöerna istället för att trängas med en massa turister. Man måste sticka ut innan sju egentligen - det är definitivt den bästa tiden.
 
Det är lätt att bli hemmablind i en stad som Milano. Jag passerar storslagna monument varje dag på väg till olika platser, och jag ska erkänn att jag glömmer att stanna till och uppskatta dem på mina turer. Men inte igår. När jag var på väg hem från min promenad gick jag via Piazza della Scala, genom Galleria Vittorio Emanuele och över Piazza del Duomo, och tänkte för mig själv att det är bannemig inte alla som har möjligheten att ta sin powerwalk på så fina - och lyxiga - platser.
 
Piazza della Scala - torget framför det berömda operahuset La Scala.
 
Galleria Vittorio Emanuele II. 
 
Gallerian rymmer många stora modehus.
 
Anses Nike vara high fashion? I så fall var jag helt rätt på det!
 
Gallerian har ett spektakulärt tak. Minst sagt. 
 
Och på andra sidan Gallerian väntar Il Duomo och dess torg, som just nu är fullt med attiraljer och scener och pressbås inför Champions League-finalen på lördag.