Efter regn går vi till N'ombra de Vin!

Publicerat i: Milano Gewurztraminer, gym, il patuscino, italienblogg, milano, n'ombra de vin, regn, utgång, vin
Alltså. Igår regnade det så mycket att jag inte kunde ta mig till lördagsmarknaden på morgonen som jag vanligen gör. Eller okej, kunde och kunde. Jag ville helt enkelt inte. Men när jag hade prokastinerat alla måsten alldeles för länge, så såg jag någon inspirationsbild på Instagram där det stod något i stil med "if not now, when?" och då fick jag tummarna loss, drog på mig gummistövlarna och stack till gymmet. Jag var helt dyngsur när jag kom fram, det var extremt. Jag tog en bild för att illustrera:
 
Här står jag alltså o v a n p å en brunn, men vattnet räcker ändå 20 centimeter upp på mina stövlar. Helt sjukt. Men det säger kanske mer om Italiens avloppssystem än själva regnet... eller lite om båda två!
 
Efter gymmet gick jag hem och la mig. Var helt död. Mina helt och hållet osympatiska grannar, som troligen aldrig har sett ordet respekt i en ordlista, stod och skrek ute på vår innergård fram till klockan 04 på morgon natten mellan i fredags och i lördags - så jag hade inte fått sova så mycket. Men med en powernap löste det sig, och sedan var jag redo för att locka håret inför kvällens utgång. Något som visade sig vara helt onödigt, för trots att regnet hade slutat falla, så var luften tillräckligt fuktig för att platta ut mina lockar efter ungerför 10 minuters vistelse utomhus... #livet. Nåväl. Jag drog på mig min glittriga kavaj och mötte upp Alexandra på Radetzky. Vi drack Gewurztraminer (försök säga det fort några gånger för dig själv) och uppdaterade varandra om allt som hänt de senaste veckorna. Sedan gick vi vidare till N'ombra de Vin där Jarrod och hans kompisar åt middag. De skulle precis vidare när vi kom, så vi utbytte bara några ord, sen höll jag och Alex oss för oss själva. Efter ytterligare ett glas Gewurztraminer drog vi vidare till Patuscino där Lorenzo i sedvandlig ordning höll låda. Kul kväll som alltid. 
 
Outfit pose.
 
Min spårvagn stannade inte på min station... che palle... så jag fick promenera massa omvägar innan jag kom fram - övertygad om att det var det som tog kål på mina lockar. Nåväl. Jag fick fler tillfälle att ta selfies i alla fall. 
 
På N'ombra de vin fick vi till en väldigt suddig bild.