Nu har värmen kommit till Milano. På riktigt. Ni vet, den där otäcka värmen som gör att man smälter bort efter två steg utanför en airconditionkall lägenhet. Men jag ska inte klaga, jag har sett att ni där hemma har typiskt midsommarväder på många håll och kanter, så frågan är egentligen vem som lider mest...
 
Igårkväll mötte jag upp Andrea, som jag inte sett och hört från på en månad, innan han skulle vidare till sin fotbollsträning. Det blev en snabb catch up innan jag cyklade vidare mot Brera, där jag snabbt handlade sushi to-go från Temakinho, innan jag mötte upp Alexandra. Tillsammans gick vi bort till andra sidan stan för att hamna på Offside Sports Pub där vi skulle se kvällens matcher. Jag var så jäkla lökig när vi kom fram, hatar att min kropp inte pallar med värme. Nåväl, vi såg matcherna matchen och det var ju en jäkla flopp att Sverige inte fick till det igår heller. Men vu var en hel svensk liga på plats (+ stöd från tyska Alex) - Emelie, Maria, Eric och Ullis var alla där, så stämningen var på topp ändå. Kul.
 
Ljuset igår när jag cyklade till Brera var magiskt.
 
Sushi-stopp! Jag var så hungrig och det tog mig cirka 3 minuter att äta upp min mat. Mer eller mindre...
 
Sushi från Temakinho gör mig såhär nöjd!
 
På Offside var vi några svenskar, en irländare och en miljon italienare. Har aldrig hört en man skrika som irländaren gjorde när Irland gjorde mål mot Italien. Haha. När Belgien gjorde mål mot oss tappade vi istället allt hopp.
 
Sen tog jag spårvagnen hem, och snipp snap snut så var onsdagen slut.