En dag på Lido Villa Olmo i Como

Publicerat i: Milano bada, badstrand, bikini, como, comosjön, italien, italienblogg, lido villa olmo, semester, strand, utsikt
I lördags stack jag och Alexandra norrut, till Como, för att hänga i varsin solsäng på Lido Villa Olmo hela dagen! Vi var ute i god tid, och hade färdplanen planerad - men tror ni inte att de enda tåget som var inställt den dagen var just det vi skulle ta från Cadorna? Det slutade med att vi fick ta ett nästan tre gånger så dyrt snabbtåg från Centrale för att komma fram. Lite onödigt kan tyckas, men vi hade redan bokat och betalt vårt inträde och våra solstolar i förväg, så vi ville inte strunta i det. Nåväl. Vi kom fram, och hade en superskön dag under solen!
 
Como är så vackert! Jag uppskattar staden hundra gånger mer nu när jag inte jobbar där. Fick nästan ångest av att sitta på samma tåg hem, som jag tog i 1,5 år. Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Hur orkade jag hålla på och pendla sådär? Jag såg ju inget annat om dagarna än kontoret, tåget och gymmet. Typ. Men vet ni, jag visste redan då att jag skulle behöva göra några hundår innan jag skulle hitta mitt drömjobb - och det är precis vad jag har gjort nu! Kom ihåg det kompisar - livet går upp och ner, bit ihop och ta dig igenom de svåra stunderna, så kommer det bli bättre så småningom. Lite jävla anama skadar inte heller att ha. Och en positiv inställning!
 
Så, det var dagens life lesson. Nu över till lite blå bilder från en av Italiens vackraste sjöar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gött liv 2.0. Hej!
#1 - - P:

Så dj-a gott det ser ut! Puss P

#2 - - JUNITJEJ:

Vilka underbara bilder!