Dagens kontor: BETTO Dolceria Rosticceria Siciliana

Publicerat i: Milano BETTO Dolceria Rosticceria Siciliana, granita, hemmakontor, italien, italienblogg, kaffe, kaffepaus, milano, sicilien
Igår eftermiddag ramlade det in en hel drös med texter från jobbet som jag skulle översätta och fixa med. Och precis i samma stund som jag skulle sätta igång med det, satte grannhunden igång med det mest enerverande, skallet av alla världens upprepande skall. Det tycktes vara en never ending story, så jag gav upp, packade ner datorn i väskan och begav mig ner längs Ripa Porta Ticinese för att ta mig till ett café som jag har passerat några gånger, och tänkt kolla upp på närmre håll. Det var ändå dags för eftermiddagskaffe, så timingen var perfekt. Stället heter BETTO Dolceria Rosticceria Siciliana, och är precis som namnet antyder ett bageri/café/gelateria från Sicilien. Jag bad killen barkom bardisken om en caffé shakerato, en kaffe skakad med is, min favoritkaffe i sommarvärmen, men då rekommenderade han mig istället att testa deras granita al caffè - och det är nu helt klart min nya favvo, och en anledning att återkomma till BETTO igen, och igen, och igen. Jag älskar när jag hittar platser i Milano där jag kan sitta och jobba, och samtidigt få njuta av gatulivet och människorna omkring mig. För även om de kanske är mer högljudda än det där hundskallet, så är de långt ifrån lika enerverande! Bara härligt!
 
Ser det inte supermysigt ut?
 
Granita al caffè! Fryst kaffe och socker mer eller mindre. Bästa uppfinningen.  
#1 - - P:

Vilken arbetsmiljö! Puss P