Måndag! Idag började jag officiellt på mitt nya jobb, i alla fall enligt kontraktet. Dock satte jag igång redan i onsdags. Har kommit in i vissa delar, men har fortfarande mycket att lära. Det lättaste sättet att förkara vad jag gör är att säga att jag bloggar för In-Italias räkning. Men det är inte bara till att skriva en text. Det ska sättas rätt rubriker, det ska analyseras nyckelord och det ska sökmotorsoptimeras. Jag lär mig fler och fler knep för varje gång jag loggar in i systemet, men det är fortfarande lite klurigt - och superkul! Bloggen hittar ni här.
 
Helgen då. I lördags var jag ute med min autralienske kompis Jarrod. Vi har inte setts sedan i maj då han reser sjukt mycket i sitt jobb. Riktigt rolig snubbe. Jag förstår varför så många svenskar åker till Australien, och det baserar jag på alla säkert är lika trevliga som Jarrod. Jag tror svenskar och australienare är mycket mer lika varandra i sinnet än exempelvis svenskar och italienare. Vi var på Deus på Isola - ett riktigt coolt ställe som jag nog ska skriva om för MiMag. Men jag måste gå tillbaka någon gång när det inte regnar, för de har en grym innergård som måste upplevas i sol.
 
När jag kom hem från Deus var jag hungrig och skulle skära mig en bit parmesanost med min nya superslipade Global kockkniv som jag fick i julklapp. Ja, ni kan ju tänka er hur det gick mitt i natten. Nu har jag en bruten högertumme och en sönderhackad vänstertumme. Fantastiskt.
 
Jag har varit dålig på att fota de senaste dagarna så ni får några bilder på tjejen som betyder allt och som jag saknar mest. Eric skrev till mig igår och sa att Tyris hade bett om mozzarella till maten. Älskar att hon redan håller på att italienifieras. 
 
 
 
 
#1 - - P:

Ni är för söta!1 Vilken blogg och hemsida ni har!
Puss P

#2 - - Maria:

Det var mig två söta tjejer! ♡ och för att tillägga lite: när vi frågar Tyra om hon vill ha parmesan till maten frågar hon om det är Lolo-ost :)