Livet i Milano

Publicerat i: Milano
Hej svejs i lingonskogen! Titta vem som är tillbaka. Jag tänkte att jag gör en mobiltömning och visar er bilder från de två senaste veckorna. De har varit fyllda med jobb, träning, matlagning och festligheter, så som livet ser ut helt enkelt. Sedan jag började på mitt nya jobb är jag en mycket lyckligare person. Dels för att jag tycker att mitt jobb är så kul, men kanske framförallt också för att det har frigjort så mycket tid eftersom jag kan styra mina timmar själv. Det är bannemig fantastiskt, och jag älskar det! Jag kanske är fylld av endorfiner nu också för att det är lördag, för att solen skiner och för att mamma och pappa kommer på måndag. Livet känns bra, och jag tänker njuta av det så länge jag bara kan!
 
Vi börjar med en dag då solen sken så himla starkt, och våren hade lyckats trycka sig igenom vinterkylan. Perfekt dag för löpning med andra ord. Första rundan utomhus denna år och det gick helt okej.
 
För två veckor sedan fyllde Maria år. Hennes syskon var på besök från Sverige och tillsammans med dem, samt pojkvän och vänner firade vi henne på Gattò. Supertrevlig kväll! Jag har förövrigt skrivit en recension om det stället för MiMag - den hittar ni här.
 
Kvällen till ära hade jag på mig min favorit-byxdress, tillika nyårsblåsa. Är det fest så är det.
 
Efter fest kommer brownies - har ni någonsin hört det uttrycket? Tycker det är bättre än efter regn kommer sol. Receptet hittar ni här.
 
Och efter brownies kommer träning. Livets kretslopp...
 
Och på tal om träning, så går min väg till gymmet förbi Piazza Missori, och på soliga dagar så blir man lite kär i det stället...
 
Jag har också jobbat en del på olika caféer. En dag, på väg hem från jobb på Botega del Cacao, möttes jag av denna eftermiddagssolen.
 
Och så var det dags för SuperBowl - som jag inte såg - däremot firade jag på mitt eget vis genom att göra sötpotatisnachos. Helt magiskt goda - även det receptet hittar ni här.
 
Förra fredagen mötte jag upp Maria, för att jobba lite tillsammans på Eppol - ett nytt ställe som jag måste skriva om för MiMag. Supercoolt! På bardisken hade de massa roliga detaljer.
 
Efter Eppol mötte vi upp Andrea - Marias kille - och hans ryska kompis på ett Toscanskt ställe. Där åt vi en Zuppa di Farro som var så god att jag inspirerades att laga en egen version några dagar därpå. Gissa var ni hittar det receptet?
 
Förra lördagen firades Carnevale i hela stan! Den traditionen är stor framförallt i Venedig och Viareggio, men de flesta städer ställer till med ståhej. Jag fick nästan medverka i karnevalståget för att komma till gymmet...
 
Jag och Alexandra firade dock carnevale på vårt eget favoritsätt - på Patuscino. Killen längst till höger är Lorenzo, världens bästa Dj. Eller Dj kanske är fel ord... underhållare. Utan honom hade Patuscino inte varit vad det är!
 
En av kvällarna när jag var på väg hem från gymmet så var Milano nästan lila. Och underbart vackert.
 
Och på tal om gym så har jag en ny träningstopp som jag önskar jag skulle våga bära i gymmet. Men nej, den får fungera som undertopp tills sexpacket är på plats (ööööh, eller inte...).
 
På In-Italias blogg har jag skrivit ett inlägg om den italienska kaffekulturen. Tryck på bilden för att läsa den.
 
Och så avslutar jag med en bild från Brera som jag tog igår när jag var på väg till N'Ombra de Vin för ett glas vin, eller två. Brera är alltid lika fint, oavsett tidpunkt på dygnet.
 
Sådär ja! Det var de veckorna det! Hoppas att alla bilder kompenserar för min frånvaro. Nu ska jag gå ut och njuta av solen med Maria. Ciao ciao!
#1 - - P:

Härlig text och härliga bilder! Puss P

#2 - - P:

Artikeln om kaffet var mycket trevlig! Puss P

#3 - - Christine & Paris:

Vilka härliga bilder! Nu får jag ju lust att åka till Milano trots allt. Jag och en kompis bokade en resa till Rom i veckan. Ville ju till Milano också, men Rom funkade bättre med flygtiderna. Men jag får nog överväga en weekend i Milano efter sommaren :)

Hoppas att du får en toppendag snygging!

Svar: Christine!! Jag har helt missat att svara! Vad roligt med Rom!!! När åker ni? Jag och en kompis funderar också på Rom i vår, vi kanske kan matcha datum? ;) Hade varit så kul! Puss!
Louise Laurenius

#4 - - Christine & Paris:

Jaa gör det!! Hade varit skitkul ju! Är där 31 mars till 4 april :)

#5 - - Christine & Paris:

Jaa gör det!! Hade varit skitkul ju! Är där 31 mars till 4 april :)