Besök av mamma och pappa i Milano

Publicerat i: Milano balett, föräldrar, italienblogg, italienk mat, la scala, milano, nötknäpparen, ramen, trippa, utlandssvensk
Mamma och pappa kom och hälsade på mig i måndags och stannade tills igår. Fyra superhärliga dagar som passerade förbi väldigt snabbt. Som vanligt när man har det trevligt. Jag har inte extremt många bilder från dagarna, men tänkte ändå ge en liten uppdatering.
 
Första kvällen tog jag med dem till Zazà Ramen och vi åt... ramen! Alltså! Det var SÅ gott. Från och med nu kommer alla som kommer och hälsar på mig i Milano att besöka Zazà med mig.
 
Mamma tog en ramen med miso-buljong. Den var stark, men det klarade hon av fint!
 
I tisdags åkte mamma och pappa till Bergamo på utflykt, medan jag stannade kvar hemma och jobbade. På kvällen gick vi till en restaurang som jag aldrig varit på tidigare, men blivit varmt rekommenderad av Maria. Stället heter Trippa och har nu tagt sig in på min topp 5 lista på restauranger i Milano. Heeelt otroligt god mat. Fantastiskt service. Trevlig lokal. Och gott vin. Det var så gott att all koncentration gick till maten. Inga bilder med andra ord - men ändå värd att nämnas! 
 
I onsdag hade vi biljetter till baletten Nötknäpparen som framfördes på Teatro alla Scala. Jag har inte varit på La Scala under mina snart fyra år i Milano, så det var verkligen på tiden! Vilken upplevelse!
 
La Scala ser egentligen inte särskilt speciell ut från utsidan. Men sekunden du går in i teatern kommer din uppfattning att ändras. Det är så fantastiskt fint - och helt omöjligt att fånga på bild! 
 
Romeo, oh Romeo... och så vidare...
 
Den här världssämsta bilden var den enda jag fastnade på... men så går det när man har föräldrar som är världssämst på att fotografera (men ni är bra på annat. Puss).
 
Igår efter lunch åkte de hem till Skåne igen. Känns alltid lite tomt direkt efter man blivit lämnad ensam kvar i lägenheten. Men nu är det helg, och trots att vädret ska bli extremt dålgit kommer det säkert hända massa roligheter. Tack för besöket mamma och pappa och buon weekend a tutti!
#1 - - M:

Tack själv, för härliga dagar!
Puss o kram

#2 - - P:

Vilka dagar! Puss P