Never ending birthday celebrations

Publicerat i: Milano PT, fluidball, födelsedag, gattopardo, gymmet, kygo, milano, pavlova, trippa, tårta
Idag är det min födelsedag (eller tekniskt sätt igår, då jag inte kommer hinna att publicera detta innan klockan slår midnatt). Det bästa med att fylla år på en onsdag är att man kan fira födelsedagen helgen innan, helgen efter - och alla dagar däremellan. Hittills har jag lyckats rätt bra måste jag säga.
 
I lördags hade jag bokat bord på Trippa, ett nytt favoritställe i Milano. Senast jag var där, var med mamma och pappa, och i lördags när jag kom in i lokalen välkomnade de mig tillbaka. Hallå, snacka om att ha bra minne. Vår kypare kom till och med ihåg vilket vin jag hade druckit med mamma och pappa. Nära kundrelation skulle man kunna säga. Tyvärr var Maria sjuk så hon och Andrea kom inte, men Eric, Emelie, Vincent, Alexandra och jag hade en riktigt trevli kväll. Vi satt kvar på Trippa och åt massa gott tills de stängde mer eller mindre. Jag fick dessutom fyrverkerier i min efterrätt. Lyckan! Sedan gick vi vidare till Gattopardo, en klubb i en gammal avkristnad kyrka, och dansade tills småtimmarna. Väldigt nöjd med kvällen, tack alla inblandade!
 
 
 
 
Igår fortsatte firandet genom att jag och Vincent gick på KYGOs konsert som han höll på Forum precis i utkanten av Milano. Jag älskar KYGO, och har lyssnat mycket på hans remixer genom åren. Riktigt kul att se honom live, även om det kanske är lite märkligt att titta på en konsert med en DJ - det händer ju liksom inte överdrivet mycket på scenen. Tur att det finns ljuseffekter. Och musiken är det ju verkligen inget fel på. Min absoluta favorit är hans remix av Younger med Seinabo Sey, den kan ni lyssna på här nedan. Den kändes passande igår också mitt i mitt pre-födelsedagsfirande: You ain't getting any younger are you?
 
 
 
Idag var det då äntligen dags för min riktiga födelsedag, och jag måste erkänna att jag älskar all uppmärksamhet ni har gett mig idag! En dag om året får man vara lite narcissistisk. Tack för alla grattis, och alla fina ord, och alla hälsningar, och alla sms och samtal. Ni är bäst! 
 
Jag valde att ge mig själv presenten att träna ett PT-pass med Marco, så jag startade helt enkelt dagen på gymmet. Vi körde ett pass med en fluidball, och aldrig har en 3-kilosboll känts så tung. Riktigt kul, och Marco gav mig bästa komplimangen när han på fullt allvar tappade hakan då jag sa att jag fyllde 29. Han hade gissat på max 25. Yeeees! Forever young! Därefter fortsatte dagen med jobb och sedan förberedde jag för vuxenkalas genom att laga Pavlova, göra lemoncurd och öppna Prosecco. Receptet på tårta och lemoncurd hittar ni på Citroncest genom att trycka på bilden nedan. 
 
Det blev ett helsvenskt kalas med Eric, Vincent, Emelie och Maria. Min lilla svenska koloni. De kom med så fina presenter - alla matrelaterade för de känner mig så himla bra. Tack alla för att ni kom och förgyllde min dag.
 
 
En superdag helt enkelt, och jag kommer leva på era fina ord hela året! Tack alla!