Hos kollegorna i Köpenhamn

Publicerat i: Milano emporia, havregrynsgröt, in-italia, köpenhamn, wienerbröd
I onsdags var jag i Köpenhamn, för att besöka min chef och mina kollegor på kontoret. Trots att jag inte har träffat dem så ofta, utan mest har kontakt med dem på Skype, så är det alltid väldigt trevligt att åka och hälsa på dem, de är så gulliga. Vi hade möte och genomgång om framtiden, både för företagets och min egen del, och det kändes väldigt spännande allt de hade att säga. Jag har verkligen hittat rätt på In-Italia och det finns en massa kul möjligheter att utvecklas. Kul!
 
Jag var bara på kontoret på förmiddagen så innan jag satte mig på tåget tillbaka till Sverige, stannade jag till på mitt favorithak då det kommer till lunch i Köpenhamn: Grød i Torvehallerne. Torvehallerne i sig, är ju en fantastisk oas för oss foodies - två saluhallar fulla av allt mellan himmel och jord. På sommaren är torget mellan saluhallarna fulla av folk på uteserveringarna, riktigt bra stämning och ett tips till Köpenhamnsresenären!
 
På väg hem hoppade jag av i Hyllie. Eller ja, först hoppade jag av på Kastrup för att gå genom gränskontrollen - stackars, stackars pendlare som måste göra detta varje dag! Sedan hoppade jag alltså av i Hyllie för jag var nyfiken på Emporia köpcentrum som jag ännu inte hade besökt. Trodde det skulle vara mer storslaget, men nu kan jag checka av det på listan i alla fall...
 
Grød har massa olika former av gröt - havregrynsgröt, risgrynsgröt, quinoagröt, glutenfri gröt, indisk gröt, risotto (som väl i viss mån också kan räknas som en gröt...).
 
Det enda negativa med dagen var det kalla, regniga vädret som gjorde att jag beslutade mig för att inte stanna i Köpenhamn utan åka hem efter mina möten. Hade varit najs att få njuta av staden när jag ändå var där. Men det får bli i sommar på min och mammas årliga tur istället.
 
Har dessutom aldrig velat ha ett wienerbröd så mycket som i onsdags - bara för att jag nu inte kan p.g.a. mitt glutenfria matintag.