Helg med sol och sport

Publicerat i: Milano amerikansk fotboll, italien, italienblogg, milano, milano seamen, parco sempione, primavera, vår
Helgen har varit full av sol och sport. Efter att ha legat på soffan nästan hela fredagen, med en rethosta utan dess like, gick jag på eftermiddagen på jakt efter hostmedicin och vad jag hittade måste ha varit någon sorts mirakelmedicin, för på lördagen var hostan som bortblåst. Jag firade med ett (lugnare) pass på gymmet.
 
På kvällen styrde jag stegen mot Arena Civica för ytterligare en amerikansk fotbollsmatch. Milano Seamen vann med 48 - 34, så jag får nog fortsätta att gå på deras matcher, för de vinner stort när jag är på plats. Jag tycker verkligen om att gå på matcherna, det är skön stämning. Lite mer avslappnat och familjärt än vad det annars är i Milano. Och så är det ju otroligt nice att få avsluta eftermiddagen utomhus i solen tillsammans med massa glada personer.
 
 
I söndags började jag dagen med en promenad ner till Navigli, det var ett event där som jag ville besöka - Fiori e Sapori (Blommor och Smaker) - men när jag kom dit var det så överbelamrat med folk att jag blev trött bara av tanken på att zick-zacka mig fram mellan alla. Så jag tänkte om och vände tillbaka hem.
 
Efter lunch tog jag istället med mig min bok och styrde stegen mot Arco della Pace. Det var SÅ varmt. Jag satt där en halvtimme och väntade in Alexandra sedan bytte vi solen mot en filt i skuggan i Parco Sempione. Parken var för övrigt fullsmockad med folk, den också, men vi njöt av värmen och folklivet. 
 
På kvällen åkte jag hem till en kompis och såg på basket, Brindisi - Milano. Alltså, amerikansk fotboll och basket? Vad har hänt med mig? Skulle ni frågat mig för några veckor sedan skulle jag aldrig ha svarat att det var så jag väljer att spendera mina helger. Men livet är ju så. Oförutsägbart. 
 
I solen framför arken...
 
...som byttes ut mot skuggan under träden.
 
En välutnyttjad park.