Filminspelning på en av Milanos gömda terrasser

Publicerat i: Milano bella italia, film, italienblogg, matlagning, milano, solnedgång, takåsar, terrass, utsikt
Igår spenderade jag hela eftermiddagen uppe på en av Milanos gömda terrasser, med en fantastisk utsikt över staden och en stor sol som värmde tills sent in på kvällen. Jag har inte berättat tidigare, att jag har lärt känna en kille, Luca, som har ett cateringföretag här i Milano. Han frågade mig för några veckor sedan om jag var intresserad av att vara med i ett projekt som de håller på att förverkliga - mer eller mindre handlar det om korta matlagningsvideor - och eftersom jag bevisligen tycker om att säga ja innan jag har tänkt igenom det hela fullt ut, så slutade det alltså med att jag igår lagade sex olika recept på nyss nämnda terrass, medan deras team spelade in. Tro nu inte för mycket, det är endast mina händer och maten som kommer synas på film - thank God - och jag kommer inte säga något heller. Men Luca följer mig på Citroncests instagram och tyckte så mycket om min mat och mina upplägg så han ville ha med mig i projektet. Kul! Allt gick bra, men det är klart att det inte är optimalt att laga mat på en plats där det inte finns en vask, där spisen består av en portabel induktionshäll och där ugnen är två våningar längre ner. Men vill man, så kan man och jag hoppas att resultatet blir bra - i så fall ska jag länka er när filmerna är klara (om resultatet blir det motsatta, så glömmer vi det hela...).
 
Nåväl. Kolla in utsikten jag fick njuta av hela dagen igår. Magisk. Den som säger att Milano inte är vackert har helt enkelt tittat på fel ställe. 
 
Gammalt möter nytt möter Alperna...
 
Vackert även i skymning.
 
Det är något speciellt att uppleva en solnedgång på höjden, det blir så mycket mer intensivt!
#1 - - M :

Vilka bilder och vilken upplevelse!
Framför allt gillar jag den andra bilden. Du måste ha massor av bilder med annorlunda motiv som du skulle kunna ställa ut.
Hoppas det blev bra, för jag vill gärna se filmerna.
Kram