Det här med att arbeta hemifrån...

Publicerat i: Milano In-italia blogg, apple, arbete, hemmakontor, mac, milano, milanoblogg, salone del mobile
Ibland slår det mig extra mycket hur lyckligt lottad jag är över att ha hittat mitt nuvarnade jobb. Att jag får möjligheten att vara kreativ. Att få skriva. Att få leverera något jag är bra på. Och att samtidigt få göra det under skandinaviska förhållande - men med livet kvar i Milano. Jag tror jag måste fortsätta påminna mig om hur bra jag faktiskt har det och inte ta det för givet - för jag tror inte att detta kommer vara för evigt. Men så länge det gör det, så kommer jag fortsätta att njuta! 
 
Och det blir ju extra trevligt att arbeta hemifrån när jag kan öppna mina franska fönster, ställa skrivbordet precis i öppningen och njuta av vädret i skrivpauserna. Optimalt hade ju varit om min utsikt hade varit ett toscanskt landskap med solrosor och cypresser som klättar upp för kullarna, men det fungerar också helt okej att stirra upp på den blå himlen utanför min lilla balkong och lyssna på min granne som spelar piano i bakgrunden. Gött liv. Våren har den här inverkan på mig. Jag njuter. Inte för kallt, inte för varmt (22 grader är perfekta apriltemperaturen, eller hur Sverige, haha). Massa dofter från nyutslagna blommor. Och massa liv och rörelse i stan. Japp, jag är helt klart ett aprilbarn!
 
 
Min lilla arbetshörna...