Ett öde kontor, en kaka och en gatufest!

Publicerat i: Milano gatufest, kastrup, milano, resa, sicilien, street party
I torsdags åkte alla mina kollegor till Sicilien för att kicka igång det nya (ekonomiska) året på EF. Jag var inte med av olika anledningar. Bland annat för att jag nu befinner mig i Köpenhamn på mellanlandning på väg mot Stockholm. Jag har andra projekt på gång som liksom är viktigare. Och jag ska ärligt säga att det inte direkt har varit illa att stanna i Milano igår och i förrgår. Så lugnt och skönt på kontoret. Dessutom tog jag med mig en äppelkaka i torsdags för att festa till det med mina andra kollegor som också var kvar. Livet är en fest. Det handlar bara om inställning.
 
Och på tal om fest, så var det precis det jag möttes av igår kväll när jag kom tillbaka från gymmet. Tydligen var det organiserat ett Street Party just på min gata. De hade byggt upp barer, det var DJs som spelade, och gatan var smockad med folk. Kul. Förrutom för just det faktum att jag skulle gå upp klockan tre på natten för att hinna med första flyget mot Sverige. Det blev inte många timmars sömn i natt vill jag lova. Nåja, som Christine sa på Instagram: sova kan jag göra när jag är gammal. Så sant, så sant.
 
Äppelkakan jag tog med mig till kontoret är fylld med hemmagjord vaniljkräm och kardemummastekta äpplen. Recept finns här.
 
När katten chefen är borta... 
 
Street Party! Woho... 
#1 - - P:

Tänk om man hade varit katten!!! Puss P