En kväll på EXPO2015 | Una serata al EXPO2015

Publicerat i: Milano expo, expo2015, expomilano, gelato, glass, hamburgare, italien, milano, solnedgång
Igår efter jobbet åkte jag och Emelie ut till Rho Fiera för att besöka EXPO2015 för första gången sedan världsutställningen öppnade för cirka en månad sedan. Det är så bra, för vi har insett att man kan köpa en kvällsbiljett för bara 5 Euro istället för en dagsbiljett som kostar 40. På det viset får man vara på området från 19-23, och kan således traska runt bland paviljongerna i solnedgången. Perfekt kvällsaktivitet. Och med det billiga inträdet kan man ju återvända massa gånger. Och att vi kommer återvända är ett som är säkert. Området är helt otroligt stort, och det är fullkomligt omöjligt att hinna med allt på en gång. Igår fokuserade vi på att reka, äta en god hamburgare från de amerikanska foodtrucksen och avsluta med att hänge oss till en av de mest fullkomliga glassar jag någonsin ätit. Den var så god att mina ögon gick i kors.
 
Vi spanade mest in paviljongerna från utsidan denna gång, så jag kan inte ge ett expertutlåtande. Nästa gång...
 
En glad och klar Emelie redo för Expo...
 
...och en lika glad men något suddigare jag lika redo.
 
Den första paviljongen man möts av är den här imponerade saken som mer är en samlingspunkt för media etc.
 
Mässan är uppbyggd som en lång galleria  med ländernas paviljonger längs med sidorna, som ni ser bakom mitt face.
 
Expo i solnedgång rekommenderas.
 
Kina bjöd på fin arkitektur och väldoftade blommor.
 
Medan Nederländerna bjöd på foodtrucks och bra stämning.
 
Italien har byggt upp Livets Träd, Albero della vita, i sin paviljong - en symbol som dateras tillbaka till Michelangelo och Renässansen. 
 
I Oman är det inte bara öken, där växer tydligen också gräs.
 
Bästa avslutet på en trevlig kväll!
#1 - - Matilda:

ser härligt ut :)