Freeeeeedag! Igen. Var tar veckorna vägen? Det bästa med denna fredagen är att den officiella nedräkningen till nästa fredag kan börja. Och nästa fredag är speciell för då flyger jag hem till Sverige för en supersnabb visit. Stannar bara till söndagmorgon, men det ska bli så mysigt. Jag ska ta vara på varje sekund med vänner och familj. Nästa fredag är det även mars månad, officiellt vår med andra ord. Min favoritårstid. De första vårdagarna när solen skiner och fåglarna kvittar - det är få saker som går upp mot den känslan. Vi överlevde vintern!
 
Vad har hänt sedan sist? I veckan har jag hunnit med två aperitivo. I tisdags mötte jag upp Business Sweden-gänget och några av deras engelska vänner på en bar på Corso Como. Jag håller mig egentligen helst borta från Corso Como när det kommer till kvällarna, för det är mest kids där. Men en tisdagskväll fungerar bättre än en fredagskväll, och vi hittade en spansk bar som serverade väldigt bra appe. Så, bra kväll alltså.
 
I onsdags var det dags för Amandas avskedsaperitivo då hon nu har slutat sitt internship på Business Sweden. Amanda har under sitt halvår bott inneboende hos en svensk skribent/konstnär, Lars, i Navigli. Han bor på en gård med en massa andra roliga filurer och de har tillsammans mer eller mindre bildat ett sorts kollektiv. Alla var närvarande hemma hos Lars i onsdags och det var en supertrevlig kväll. Kändes väldigt italiensk. Folk kom och gick, käkade lite ost, drack lite vin, pratade om ditt och datt. Random, opretentiöst och annorlunda.
 
Igår gick jag hem efter jobbet och kokade ragù. Jag ska bjuda Emelie på lasagne ikväll tänkte jag, och ska man göra den på riktigt italienskt vis ska köttfärssåsen koka i minst två timmar. Så jag förberedde den helt enkelt igår, och idag blir det montering av lasagne. Ser redan fram emot middagen, det var länge sedan jag åt kött!
 
En bild från Lars konstnärsinnergård. Det går ju att hitta tråkigare ställe i Milano...