JCCs Luciafest

Publicerat i: Milano
Sista dagen i Milano innan jag tar flyget mot familjen och julfirandet i Skåne imorgon. Det ska bli mysigt att komma hem, men det känns som att jag inte hunnit med allt jag vill i Milano. Jag har till exempel inte köpt en enda julklapp. Paniken. Kan alla bara vara så snälla och säga vad ni önskar er? Grazie mille.
 
Allora, i tisdags var det Luciafest arrangerad av JCC (AssoSvezias Junior Chamber Club). Jag har hjälpt till att laga köttbullar och Jansons och grönkålspaj (som egentligen var savoykålspaj - man tager vad man haver) och det var en supertrevlig kväll med massa svenskar och italienare och svenskitalianos. Jag har tagit några bilder från JCCs facebook så att jag kan visa er vilka jag hänger med lite då och då. 
 
Mig känner ni ju redan - här i mitt esse i köket, redo a steka köttbullar.
 
Och stekte köttbullar gjorde jag!
 
Här är Ida och Viola. Ida är halvsvensk, Viola italienska. Båda jobbar med JCC.
 
 Här förbereder vi med svensk precision. 
 
Vi bjöd bland annat på sill. Såklart. Är det julbord så är det.
 
Och massa lax.
 
Där längt borta är Vincent, en superbra vän som jag faktiskt träffat just via JCC.
 
Mer mat. Och snaps.
 
Här inspekterar jag och Eric en prosciuttoskärare med största intresse. Eric är halvitalienare och jobbar på Business Sweden.
 
Och här är Mariella som jobbar som frilansande operasångare. Hur coolt? Hon sjöng Sankta Lucia och Strålande Jul under kvällen och det var så himla fint.
#1 - - P:

Vad mysigt det ser ut!! Puss P