Idag firar jag och Milano tre år!

Publicerat i: Milano italien, italienblogg, kärlek, livet, livstips, milano, motto, råd, semester, självhjälp, skratt, tips, utlandssvensk, vänskap, våga leva
Jag veeet, dålig uppdatering på den senaste tiden, men jag har varit på s.e.m.e.s.t.e.r. och fokus har legat på att njuta av solen, äta god mat, dricka gott vin och inse hur underbart fin vår värld kan vara. Det svåraste beslutet har varit att välja bikini, och den jobbigaste prövningen har varit att traska uppför berget på väg hem från stranden varje dag. Men när det är på det viset inser man hur bra man faktiskt har det. Det kommer att komma ett inlägg med alla bilder från Amalfi, Atrani och Ravello, men först till något viktigare...
 
Idag firar nämligen jag och Milano tre år tillsammans! Tre år. Vem kunde tänka sig det när jag packade mina väskor den 23 augusti 2012? Sex månader har blivit tre år. Jag är samma person nu som då, men med betydligt fler erfarenheter, livskriser, skratt, upplevelser, kärlekskriser och nya vänskaper i bagaget. Italien var min dröm, jag följde den och vaknade upp i en verklighet som jag kanske inte hade förväntat mig. Drömmen har inte alltid varit som jag tänkt mig men jag är så otroligt tacksam för dessa år. Jag vet inte hur länge till jag stannar, kanske en månad, kanske ett år, kanske en livstid, oavsett vad kan jag säga att jag vågade och det är det viktigaste för mig.
 
Mitt tips till er som vill följa era drömmar
 
Gör det innan du är redo - för faktum är att vi aldrig kommer att vara redo! Vi kommer aldrig veta vad som väntar runt nästa hörn, och hur vi kommer att reagera på det. Livet är osägbart och det enda sättet att ta sig igenom det är med ett öppet sinne. Någon kanske skulle kalla mig oansvarig som inte planerar framtiden, men själv vet jag att det är precis det som fört mig in på nya vägar och gett mig erfarenheter jag aldrig skulle vilja vara utan. Våga hoppa. Våga hoppas.
 
Tre år sedan. Något blondare. Lika okapabel till att packa lätt.