I torsdagskväll åkte jag upp till Stockholm för att jag hade ett möte med en kund på fredag förmiddag. Det var sedan tänkt att jag skulle åka tillbaka till Milano på lördag eftersom det inte fanns några passande flyg på fredagkväll. Men. Planerna ändrades. Jag hade så kul i Stockholm att jag bestämde mig för att skjuta på hemresan till igår. Söndag alltså. Min jobbresa ändrades alltså till slut till en långweekend med vänner i huvudstaden, och jag hade dessutom lyckats pricka in helt rätt helg. Sol och dryga 25 grader. Riktig svensk sommar. Det är något speciellt med de där första sommardagarna i Sverige när alla kryper ur sina gömmor och börjar älska livet igen. Man kan ta på lyckan. Och jag älskar det.
 
Redan på infarten till Stockholm inser man hur fin vår huvudstad är!
 
Innan mitt möte satte jag mig i en park och njöt.
 
Sedan tog jag mig till min kund som hade lokaler i detta fina område.
 
Spana in. Även svenskar har fina bilar!
 
Mitt hotell ligger i Vasastan. Rex Petit heter det, och det kan jag rekommendera för alla som söker hotell i Stockholm. Supergod frukost och bra läge, jag har bott där tre gånger nu och är lika nöjd varje gång.
 
I fredagskväll hade jag bestämt att möta upp Clara (som jag hängde med här i Italien i höstas), Frida (som jag sommarjobbade med på If en sommar i Götet) och Nora (min NorizZz från gymnasiet). Det roliga är att de alla känner varandra - liten värld. Vi hängde på Trädgården vid Skanstull från arla kväll tills det blev mörkt många timmar senare. Trädgården är som en utelekplats för vuxna. Skön stämning. Där träffade jag för övrigt även Toby, kompis från Handels. Stockholm har verkligen blivit en samlingspunkt för många av mina vänner. Kul!
 
Frida, Clara och jag.
 
Trädgården. Bra ställe för After Work.
 
Nora ville också vara med!
 
Och här är Toby. Vi fastnade under ett väldigt rött ljus! 
 
I lördags startade jag dagen tidigt med en promenad på stan, sedan mötte jag upp Nora för häng på en filt på Djurgården. Vi köpte med oss sallad till lunch, och Nora bjöd på supergoda kardemummabullar. Där och då, på den filten, bestämde jag mig för att jag inte ville åka hem på kvällen, så efter några klick på telefonen hade jag köpt en ny biljett hem till Milano dagen därpå.
 
Min morgonpromenad tog mig först till Nybrokajen som bjuder på världens finaste utsikt...
 
 
Flådiga Strandvägen.
 
Jag satte mig och tog en paus i solen.
 
Sedan mötte jag upp Nora på Karlaplan.
 
Och tillsammans tog vi oss till Djurgården...
 
...som bjöd på ännu mer fin utsikt.
 
Och Nora bjöd som sagt på goda kardemummabullar. 
 
Kvällen spenderades alltså inte på ett flygplan. Istället tog jag min packning och flyttade hem till Nora på Gärdet. Nora lagade en supersmarrig middag som vi åt på hennes balkong, sedan åkte vi hem till hennes kompis Hanne där vi hade en supertrevlig tjejkväll tillsammans med två andra av Noras och Hannes Lundakompisar, Lisa och Anna. Vi avslutade kvällen på Cliff Barnes vid Odenplan. Jäklar vad kul det var! Som ett högstadiedisco för vuxna. Länge sedan jag dansade så mycket.
 
Lyxmiddag på balkongen.
 
Och en väldigt nöjd Loui.
 
Nora hade fått en box rosé av en kollega som tyckte utformningen på boxen passade Nora.
 
Den lådan var med om äventyr under kvällen!
 
Igår startade jag och Nora dagen med en lång frukost på hennes balkong, sedan tog vi oss ner till Kungsträdgården och åt mjukglass (älskar italiensk gelato, men mjukglass är bennemig inte dåligt det heller). Sedan var jag tvungen att ta mig till flygplatsen.
 
Solmogen frukost!
 
Och en väldigt god mjukglass i Kungsträdgården (45 kronor för mjukglass med strössel - ett skämt).
 
Nora var också nöjd med sin glass!
 
Sista bilden från Stockholm för denna gång. 
 
Tack och hej Stockholm och alla fina vänner jag har där uppe. Ni är guld värda!
#1 - - P:

Visa delar av Sverige är inte fy skam! Puss